Julstress, Depp och röda naglar

Har insett min begränsning av tid nu. Den finns inte i den utsträckning jag skulle önska. Känner mig fruktansvärt stressad inför hemresan på onsdag (tåget lämnar Karlstad järnvägsstation 17.20).
På agendan: (och detta måste hinnas med innan hemfärd)
Tvätt - mååånga maskiner
Städning - STORstädning, hela lägenheten och köket
Plugg - intervjuguiden ska göras klar
Skolan - tydligen är två tider bokade och detta är planerat äga rum på onsdag (!)
Mig själv - naglar, hår, förändring av hudfärgen och förhoppningsvis en del motion
Julmiddag - imorgon
Och inte nog med detta, det svåraste av alla uppgifter kvarstår;
Packning - ska inte bara få plats med kläder, hygienartiklar, smink- och hårprodukter, 3 (men förhoppningsvis 4) par stövlar, kurslitteratur och dylikt utan också de inköpta julklapparna!! Det jag äger att packa ner ovanstående i är en, observera en, resväska av storleken betydligt mindre än vad jag är i behov av! Detta kommer resultera i att Petra ska ta sig från Karlstad till Stockholm och vidare till Nynäshamn kånkades på en resväska och en sisådär 4-5 extra påsar och väskor. Finns inget jag hellre gör.

Är egentligen inte personen som dyrkar kändisar, faktum är att jag är rätt trött på dem som gör det men jag såg filmen "Chocolat" i fredags och herre min Gud eller jävlar i helvete vad Depp är underbar!!! Snyggare snubbe får man ju leta länge efter. Dessvärre tror jag att sexguden är kort men vad gör det när man går omkring med ett sånt där ansikte som inte är av denna värld?! Säger som Johan skulle sagt (fast kanske inte just detta sammanhang): "Oohh vad jag skulle göra med honom!"  
 

101459-60

Fick beröm (tror jag) av Natah för mina rödlackade naglar. Hon trodde nog inte riktigt att jag skulle vara den som stoltserar med naglar av färgen röd =) Men ack så fel hon hade.


Jag och Louise har dreglat idag. Inte över Depp utan över de otroligt fina husen som inte alls ligger långt härifrån visade det sig. Däremot är de nästan lite undangömda av träd och lekparker vilket kan vara förståeligt. Jag skulle inte heller vilja leva i en säkert flera miljonerkronorsvilla som ligger granne med Campus. Rikemansbarn vs student klingar inte så fint.

Christofer ringde nyss:
- Petra, när du kommer hem ska ju jag bjuda dig på middag, tre-rätters blir det. Frågan är; kött eller fisk?
- Kött!!!!
- Men du dricker ju inte öl. Jag vill inte ha rött vin
- Christofer! Jag är student och därav halva vägen till alkoholist. Jag dricker vitt vin till fiskbullar om det skulle vara så!

Efter vår middag blir det tydligen vinfest. Inte mig emot! Hoppas att Natah kan titta förbi då också. Och just det: NATAH, DU HAR GLÖMT DIN HALSDUK DÄR!!!


Imorgon är det julfest hos Camilla och Emma. Tror det kommer bli riktigt mysigt. Vi är många som ska dit också och alla har köpt en julklapp att ge bort så vi kör på julklappsbyten. Alla tar även med sig något att äta så det blir ett knytis-julbord. 

Kanske ska försöka sova nu. Brukar ju inte lyckas så bra med att somna om nätterna men om jag lägger mig nu och tvingar mig själv att blunda och låtsas sova så kanske jag somnar till slut? Någon som har något annat bra förslag på hur man lättare ska somna?




Ny dröm: Att om några år ha råd att bo i ett liknande hus som de på hjortronsleden
Ny smak: Pepparkakschoklad (inte gott!) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0