Söndag - tredje advent/tre dagar kvar

Plugg- och fikadag. Köpte en saffranslängd med mandelmassa i. Louise gillade visst inte det. Kände mig lite dum. Speciellt eftersom det var med hennes pengar vi köpte den. Men inget ont som inte för något gott med sig - Louise mikrade en lussebulle (som hon "ändå måste äta upp någon gång") istället och jag fick hela längden för mig själv (småtjockis). Imorgon ska Louise bjuda mig på pannkakor, mums!

Hade en sjukt kul kväll igår, var på Bunkern och dansade bugg med Lotta. Fick även demonstrera en säl som tappat bort sin familj.

Militärsnack framkallar gamla minnen. Jag var på ett superkul bröllop (min kusins närmare bestämt) i somras, med militärer. Har aldrig tidigare behandlats som en dam på samma sätt. Min bordskavaljer stod till och med redan upp med min stol utdragen innan jag ens hunnit fram till den bordslängd vi satt på!
Catti och jag fascinerades (såklart?!) av de fina uniformerna och ville också pröva...

101459-54

Jättefina mössor och "svärd" tyckte vi. Jättefina i deras mössor och med deras svärd. Tyckte vi också.

Pratade med mamma i telefon. Pappa gick förbi henne och sa: "jaha .. har hon berättat att hon är lesba nu?" 
Min pappa har aldrig varit bra på namn och trodde därför att jag ska flytta ihop med Carro (som är gay), när jag i själva verket ska flytta ihop med Louise (som är hetero). Och logiken säger ju klart och tydligt att om jag flyttar in med den där "lebban" är jag också det.

"Men asså ja vill inte gå på fest med henne, hon e ju ett fetto ... å om vi går på fest med henne kommer ju alla andra tro att vi också e fetton"

Tur att du intar rollen som Lucia så bra pappa, så ingen tror att du är konstig eller så =)

Dags för sängen kanske? Ska ju faktiskt träffa Loui redan innan nio imorgon så att hon kan få sin himla biobiljett någon gång. Tror det blir fjärde försöket då. Men vad är det man säger? Fjärde gången gillt!

Massa kramar på onsdag. Ser fram emot.
Nattinatt.






[ Varför är jag beroende av fetaost?? ]


Kommentarer
Postat av: Louie

Duktig du har blivit på bloggandet nu! Ingen biobiljett inhämtad idag helelr (jag tror hanluras och har sitt riktiga kontor ngnannan stans egentligen..)
Din mupp, skynda dig hit nu! Har redan 2 pannkakor klara! Mums.

2006-12-18 @ 12:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0