Traditionellt julfirande

Trots att jag inte längre bor i Nynäshamn kommer jag befinna mig där under julen. Lämnar mitt kära Karlstad för mitt (numera!) kära Nynäshamn. Saknar alla som finns där!

Min jul ser ut på följande vis:

December
20: 17.20 avgår tåget. Centralen drygt 2 timmar senare
21-22: Polferries och tro det eller ej men jag ser faktiskt fram emot att jobba lite
22 kväll: Middag med Hultino, Koreakis och Rökar´n
23: Johan och jag (och kanske Pemme) ska ha en heldag. Sista julklapparna ska inhandlas och sen ska vi hälsa på Robban och Liza som har flyttat ihop i Gubbängen
24: Julafton! Firas som vanligt med julklappsöppning på morgonen för att sen ta oss till Gamla Stan och Tyska kyrkan (nej, jag ska inte se Kalle i år heller). Efter det åker vi troligtvis till Bromma alt Vasastan där världens mysigaste julbord och julklappsöppning följer.
25-27: Tranås! Julbord och julklappsöppning igen
28,29,30: Polferries. Den 29e är även en övernattning hos Jessica inplanerad
31: Nyår! Firas i Saltsjöbaden hos Basse
Januari
1: Dan före dan
2: Årets viktigaste dag! Petra, dvs JAG, fyller 20 år. Icke att förglömma alla ni som vet att ni inte borde glömma! Synd bara att jag vill fira min dag både hemma i Nynäs och hemma i Karlstad och i Oslo och i Östersund. Men mamma har sagt att jag ska vika den dagen åt familjen och som den fina dotter jag är gör jag självklart som hon säger
3-5: Ledighet. Dessa dagar är öppna för förslag att förgyllas med
6: Hemfärd. Nynäshamn-Karlstad.

Vad jag önskar mig mest? En underbar jul utan alltför mycket stress och en sjuhelvetes massa kramar! Önskar mig även umgängestid med Evelina

Nu ska jag iväg på bartömning. Ses i Nynäs era nötter. Ytterst saknade nötter dock. (Natah: ett välanvänt ord i dessa kretsar, därav mitt ordval. Detta är ingen ursäkt, bara en förklaring om du stannade upp i tankarna när du läste det. Jag är en dock-människa nu! Men jag säger fortfarande ballsam som Pemme för övrigt påpekade igår)

101459-52

God jul från mig till er!
Mig=denna skapelse (ovan) av övernaturlig pose-kunskap  

Eller mer passande:

101459-53
Titta! Nu är jag ju en nisse istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0