En helt vanlig kväll i Karlstad, eller?

Denna blogg dedikeras mina underbaraste underbara Karlstadtjejer!

09.00 Upp och hoppa! Isbelagda gator -> 5 minuters försening till skolan där Louise står och väntar. Träffar även Emma och Malin och så har dagen redan startat bra. Jag och Louise smyger ner till nedre plan i biblioteket och jag kör ut en snubbe som ockuperat vårt (observera vårt! Vi hade faktiskt bokat) grupprum. Plugg i drygt två timmar för att sen gå till Gläntan där vi ganska snart hittar ett ledigt bord varvid man knappt hinner lasta av sig sakerna förrän fyra klara röster ropar: "Peeetraa" i kör. Där sitter Linnéa, Camilla, Emma och Malin. Vi slår oss ner där. Mysig lunch tillsammans. Jag och Louise går iväg på bibliotekskunskap för att söka 10 artiklar till vår artikellista. Det går sådär. Efter det, här är klockan 15.00, ska vi möta Camilla och Linnéa i gläntan för en fika. Jag äter glass. Tillbaka till bibblan igen för ytterliggare lite plugg. DÅ ringer Mariana från Stiftelsen Karlstadshus och meddelar att inte bara en, utan två, lägenheter på Basungatan finns tillgängliga. Jag ska därför imorgon ringa Jan, hyresvärden, för bokning av visning. (Äntligen!) Närmare halv sex ger vi oss och börjar vandra hemåt. SNÖ! Jättemycket snö! Jag är dyngsur när jag kommer hem. Hinner träffa Åsa, äta mat, skriva ut en intervjuguide (som vi LOUISE för övrigt glömde göra igen!) och byta om. Ut i snön igen. Hem till Louise. Till Konsum. Årets första snöbollskrig startar lite lätt med Linnéa och Louise utanför Konsums dörrar. Därinne väntar Camilla och tillsammans (eller nej, JAG) köper morötter, gurkor och dipp. Vi ska grönsaksdipp/filmkväll. Offside sågs. Närvarande: Peran, Loui, Camil, Bojjan och Kant. Mysigt. Bra film. Efter filmens slut skiner Linnéa upp som en sol och ropar: "Jaaaa, nu ska vi ut i snön!!" Jag lånar röda mjukisar, vit t-shirt, svart snodd tröja och en mössa. Färdig! Vi beger oss ut och pulsar runt i snön. Massa snöbollar rullas och så småningom sätts kriget igång. Försöker ge igen på Manne men det var näst intill omöjligt innan jag kom på den briljanta idén att ligga lågt ett tag (lite likt Sthlmssyndromet) och lurpassa på Manne medan han trodde att det var lugnt. DÅ, precis när han tror att allt är som vanligt igen, då gör jag mitt drag. Jag flyger på honom, han ramlar, jag ligger ovanpå och skriker åt de andra att skynda sig. Försöker för allt jag har att mula honom men är osäker på om det lyckades. Hur som helst, är nöjd med min insats - fick i alla fall ner honom. När den dåliga konditionen hälsar på och värmen innanför kläderna kontra kylan och det blöta i ansiktet infinner sig bestämmer vi oss för att göra en snögubbe. Resultatet blev en 2-meters gestalt med en kropp bestående av fyra delar i olika storlekar med både bröst, penis och hår ... både uppe och nere.
>Bild läggs snart upp<
Nu ville vi visst göra en familj. Eller nej. en hund. En tax. JA! Och så blev det. En tjock tax med ett alldeles för stort huvud och för långa ben. Men den var jättesöt. Nu då? Jaaa! En snölykta och så springer Linnéa upp och hämtar värmeljus. Vilken bra ide! Alla sätter igång med bollrullandet och Manne skapar två "älsklingsbollar". Linnéa står för byggandet och tändandet och återuppbyggandet och tändandet igen. Nu är det klart och klockan närmar sig 00.00. Dagen är slut. Inte alls händelserik. Imorgon är det plugg, lunch tillsammans, träning styrka och sen bio. Älskade underbar. Tror på en lika bra dag imorgon. Inte helt ovanligt att dagarna är så bra som idag här i Karlstad med dessa otroliga tjejer. 
Har sagt det förr men kan säga det tusen gånger om; Vad skulle livet här vara utan er?! 
Ni anar inte hur mycket ni betyder och att ni ALLTID lyckas göra mina dagar så minnesvärda!
STOR puss till er!
♥ 

Manne mörsar mig:
101459-76

Linnéa,jag,Camilla

101459-75

Vi och vår nya tvåkönade familjemedlem
101459-77

Kommentarer
Postat av: Favoritkusin?

VA!? SNÖ!
Jag har inte sett en snögnutta.... men så bor jag ju nästan längst ner i landet nu. Här blåser det så man nästan blåser bort som Nasse i "Nalle Puh- En stormig dag". Och regnar. MMmm... härligt.
Miss you!

GRATTIS I EFTERSKOTT! Ledsen att jag inte kunde vara med, det krockade med allt.
STOR KRAM från Storkusin

2007-01-14 @ 15:42:49
URL: http://lilarummet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0