Min helg med finbesök

Till att börja med vill jag bara säga:

Catti - Kul att äntligen förstått dig på funktionen "kommentera detta inlägg"
Carro - Tack för att du alltid lyssnar och förstår 
Louise - här är din uppdatering
Johan - Jag älskar dig också
Emma - Grattis till dansen
Natah - Hoppas örat blir bättre snart och stå på dig; Jag strejkar med dig!
Jon & Emil - Tack för att ni är bäst och gjorde min helg så underbart underbar!  


Fredag

Mötte Jon vid stationen där bussen från Oslo anlände. Var så glad och förväntansfull och äntligen var han här!! Vi gick in på Donken, han åt något konstigt och skrattade åt att jag aldrig ätit det och sedan vidare till systemet. Jag handlade för första gången! (Ja, jag fick legga) Tog bussen till Campus. Jon fick träffa Carro, Åsa och Truki. Vi tog en promenad till Sofie (för att hämta en madrass) till Linnéa och Manne (för att hämta mina cider) och till Camilla och Emma (för att hämta mina vantar). Gick hem igen och nu var det dags för presentutdelning. Jaaaa!! Den första presenten åtföljdes av en berättelse om hur Jon blev stoppad av tullen på vägen hit och var tvungen att förklara vad som fanns i det inslagna paketet. Lite generad men, som alltid, med glimten i ögat förklarade Jon att det var ett snoppljus såklart!

101459-97

Min andra present var av klass! Världens finaste brev som jag redan läst om och om igen och som alltid leder till små (lycko)tårar rinnandes nedför min kind. JAG ÄLSKAR DIG JON!
Vi käkade pizza och drack vin. Jon, som inte verkade ha sett en TV på hundra år, var väldigt fäst vid denna moderna produkt och ägnade tusen minuter åt att glo på den. Detta var innan han påmindes om hur otroligt kul jag är vilket han till slut gjorde och det resulterade i detta

101459-93
Jag och Jon spänner oss

101459-94
Jag och Jon är rädda
eller
Jag och Jon skriker
eller
Jag och Jon är rädda och skriker

101459-95
Jag och Jon är fjortisar (Jon är nog en ledsen fjortis)

101459-96
Jag är en flodhäst och Jon är en apa

101459-92
Jag och Jon är fruktansvärt fula

När kvällen blev till natt drog vi in min stereo i köket och dansade, bla quickstep (detta finns det film på men kan tyvärr inte lägga upp den här). Stefan joinade oss över en öl i hans gigantiska glas och strax därpå kom Åsa och Truki. De fascinerades av vår fantasifulla dansuppvisning och de skulle bara veta att det tagit oss upp emot en timme att sätta ihop den (!)

Lördag
Vaknade av Jons mysiga låt på mobilen. Bussade ner på stan för att möta Pemme (som för övrigt såg ut att ha spenderat natten utomhus med avslagna öl och vakna timmar). Pasta var dagens mål - i dubbel bemärkelse, och den intogs med stor aptit. I väntan på en buss hem till mig igen fick jag rida
101459-98

Hemma: Igöraossordningen började och den bestod av en dusch för mig och sova middag för killarna. En stund efter det såg Emil och jag ut såhär:
101459-106
och efter en lång stund kunde vi alla tre posa och då såg vi ut såhär:
101459-105

En cider öppnades framåt fyratiden och sen var jag igång igen. Åsa stod för matlagningen - lasagne, och jag för dukningen. Jag, Jon, Emil, Åsa, Truki, Carro, Stefan och Peter (vår nya granne) satte igång med pimpilipimp och
slå-handflatan-i-bordet-vid-rätt-tid och träffa glaset med en krona-lekar. Hade skitskoj!
Folk började trilla in och efter inte alltför lång tid var köket fullsatt. Jon och jag uppträdde idag igen och möttes av stående ovationer och busvisslingar (ni kan ju bara gissa hur grymma vi var!)

Nu kommer en massa bilder

101459-104
Jag tror att jag försöker mig på en liten dans

101459-103
Jon och Emil aka "kungarnas kungar vad gäller att posa"

101459-101
Linnéa och Manne - världens bästa par

101459-107
Jag (i någon konstig hållning) och några ekonomer (i några konstiga utstyrslar)

101459-102
Emma - Malin - Emil - Louise - Camilla - Jon

101459-100
Carro, Malin, Emma och Jon i en häftig dansa-i-en-fyrkant

101459-99
Jag och någon mystisk persons hand (kan det vara Åsa?)



Gud måste älska mig eftersom han fortsätter ge mig de här fantastiska stunderna med de här ännu mer fantastiska människorna!!!

Kommentarer
Postat av: Måffa

underbart att läsa om din härliga helg me jonte o pemme. hade varit skojjsigt att vara med. men ´vem vet, kanske de händer i feb =)

typ många pussar o kramar

2007-01-24 @ 22:43:39
Postat av: Måffa

underbart att läsa om din härliga helg me jonte o pemme. hade varit skojjsigt att vara med. men ´vem vet, kanske de händer i feb =)

typ många pussar o kramar

2007-01-24 @ 22:44:29
Postat av: Måffa

blev visst 2 :/

2007-01-24 @ 22:45:28
Postat av: fraktenmänniskan

haha hålla kontakten? vi snackade aldrig med varandra. huxx fluxx låg den i min gästbok =P

ar du vart å fixat med layouten eller blir dinblogg mongo i daniels dator hmm..

fina bilder på er :D skoj att ha kamera va?

2007-01-25 @ 16:16:04
Postat av: Louise

Tack för ikväll gumman! Jag hade jättetrevligt - som alltid. Får vi skriva upp på vår lista över "saker att göra igen"

2007-01-26 @ 00:26:00
URL: http://www.louise-e.blogspot.com
Postat av: Mille

Jag har ett likadant ljus ;) I guld! Stort är det också, hihi.

2007-02-02 @ 19:08:55
URL: http://lilarummet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0