Jag och mina fruar har varit på semester

Nyligen hemkommen från vårens fjärde semester. Denna gång tillbringades den i Skövde med mina älskade vänner/fruar; Louise, Malin och Linnéa. Jag och Linnet (haha) åkte redan i fredags, vilket Louise och Malin också gjorde men de åkte till Göteborg då medan jag och Linnéa åkte direkt till Skövde. Jimmy (eller den förlängda Bojjanversionen: Jimmy Jimmy Hjertsson) hämtade oss vid Skövde resecentrum. Han bor i Ryd, Skövdes motsvarighet till Stockholms Malmvägen, eller mer bekant, Karlstads motsvarighet till Kronoparken, DOCK var detta Ryd aningen rackigare. Känslan förde en tillbaka till de massiva charterhotellskomplex man sett i sina dagar och för att förbättra känslan ytterliggare och associera till Turkiet mer än tidigare möttes vi av en man med utländsk härkomst i trappan som efter en nanosekund uttryckte "vilka snygga tjejer" vi var. Helt oberört. Bara sådär. Kändes också lite osvenskt när jag och Linnéa endast gick förbi någon slags kiosk och några sekunder därpå vällde det ut håriga män i sin bästa ålder för att "kolla". Men men, sånt är Ryd.
Jimmy hade i alla fall lagat mat åt oss, pasta carbonaragratäng med chili. Imponerande och väldigt gott! Roulettespelet plockades fram och sen var vi igång. Kvällen avslutades på nattklubben Vatra som kanske inte är den bästa klubb jag och Linnéa besökt i våra dar.
Dagen därpå anlände Louise och Malin till lägenheten vid 13-tiden. Vi åkte in till stan med Louises mamma som hade kört dem från Skara och strosade runt. Jag och Linnéa insåg ganska snabbt att detta var ett dumt val av oss då bakfyllan slog till och det bokstavligen myllrade med människor. Aldrig är andra individer så fruktansvärt ouppskattade som när man är bakis i solen! Jag och Bojjan gick därför till Mc Donalds, köpte Mc Flurry daim med kolasås och satte oss på en mur. Sen åkte vi hem.
Middagen bestod av Tacos för ovanlighetens skull och granne-Danne, mer känd under namnet party-Danne joinade oss. Även denna kväll plockades Roulettespelet fram och så in i dimman! Party-Danne ramlade ner på Jimmys bord. Vi dansade och hade skitkul när Malin plötsligt stängde av musiken för att proklamera att det var dags att bege sig in till stan. Vi åkte till Bogrens, 120 spänn i inträde, stort ställe, varmt som fan, halvkass musik och storstadshybris. Dansade dock tills jag inte kunde dansa mer.

Väl hemma utbröt först skrattattacker (Malin och Louise) och sedan kackel (Malin, Louise och Linnéa), vem skulle sova var, ingen kunde sova i samma rum som jag och Jimmy, luftmadrass hit, luftmadrass dit, bäddsoffa ut, bäddsoffa in och så vidare. Det slutade med att jag och Jimmy sov i skilda rum och Malin sov ensam i bäddsoffan. Jag säger då det. 

Roligt var det i alla fall, som alltid när jag är med mina tjejer. Hoppas det blir fler semestrar inom kort. Tack bejbs (och Jimmy och party-danne) för en underbar helg!

image246

image247

image248

image249

image250s


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0