Olyckans dag

Dagen började bra. Jag och Åsa skulle på tur. Vi bestämde oss för att besöka Gruv(o)lyckan. Hemskt ställe.
Tillbaka på stan hittade jag ett par skor som jag ska ha imorgon på banketten. Mycket nöjd över mitt köp. Dock ändrades humöret hastigt och lustigt kring 11-tiden och det har tyvärr suttit i hela dagen. Trots att jag försökt sysselsätta mig med allt möjligt; sola, gå långpromenad med Sofie, umgås lite med Sofie och Helen, laga mat i dryga timmen, städa, byta lakan och så vidare, mår jag fortfarande lite halvpiss.
Imorgon är det som sagt HotSpotdagen, det vill säga "Sveriges största samlade arbetsmarknadsdag", och jag ska vara värd för Academic work vilket jag är jätteglad över. Kvällen avslutas alltså med en bankett och jag har kläder, skor, hår, allt, klart. Ändå ser jag inte fram emot det. Vet inte vad det är för fel på mig, sen när har jag inte gillat partaj?!

Jag antar att det hela beror på all skit som ibland dyker upp. Folk man försöker glömma hör av sig, folk man försöker återknyta band till hör av sig på fel sätt, eller hör inte av sig alls. Pengarna är i princip redan slut. Ska åka till Polen på fredag och är lite orolig över båtresan. Väntar på resultat. Nervöst.

Önskar bara att våren kan komma för att stanna. Och att mitt glada humör gör likadant.

Det blir säkert bättre imorgon.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det blir nog bättre imorgon vännen min. Annars kan vi sitta och ha det pissigt tillsammans, jag har ju också ganska nära till piss-känslor i dessa tider. Men det kommer bli bra!
Puss min sköna

2008-04-02 @ 22:32:57
URL: http://delica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0