Petra och Jon i Tallinn, del I

När jag och Jon gör saker blir det alltid kul. Och dumt. Det började med att vi knappt hittade till terminalen eftersom jag var bombsäker på att det var i Slussen vi skulle gå av fast det visade sig vara Gärdet. Utan Patrik hade det mest troligt inte varit lika skoj. Men men, på båten kom vi. Och av. Och tiden däremellan består mestadels av ett dimliknande töcken av alkohol, cigarettrök och ljudet av skratt. Jag kommer ihåg att jag och Ida, en tjej vi träffade på båten, dansade till Basshunters 'Boten Anna' och att jag önskade ABBA-låtar. Jag kommer ihåg Lena och Anders från Alster i Karlstad och Kaj från Västerås vars familj låg och sov och som slutade dricka runt morgonkvisten idag. Jag och Jon fyllekäkade i cafeterian "fast food". Sen la jag mig, och Jon gjorde inte det. Han gick ut och kom tillbaka vid sju efter att ha umgåtts med ett gäng ester och shottat sig ännu mer redlös och spelat bort ännu mer pengar på Black Jack. Hela kvällen började egentligen med en flaska rödvin och en 500-kronors middag i a´la carte-restaurangen klockan sex.  
Jag har redan många gånger tänkt att det skulle vara så kul om någon filmade oss under den här resan för allt vi gör är så stört. Jag kan inte förklara hur jag menar men de som känner oss, och vet hur vi fungerar "in action" :) förstår nog. Idag grät jag till exempel inne på Hesburger, av skratt för att Jon såg så trött ut. Sen blev Jon och jag väckta och ivägkörda av två väktare utanför ett stort varuhus. Inatt sov Jon under sitt lakan eftersom han inte hittade täcket (som låg på sängen). Jag tror att jag har haft fem skrattattacker på grund av Jonis tårfyllda tröttögon idag. Nu sover han. Jag ska också göra det.

Imorgon ska vi få behandlingar. Vi bor ju på ett asfint SPA-hotell så det blir två timmars lyx klockan ett. Vi börjar med en special-anisktsbehandling och avslutar med en timmes helkroppsmassage. Inge skönt det ska bli (ljug)

Nu ska jag vila lite. Skriver kanske mer igen sen.
Puss och god middag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0