Petra och Jon i Tallinn, del II



                                                                                       En del av hotellets Spa-anläggning

Gårkvällen var helt underbar!! Efter att vi hade sovit middag i jag vet inte hur länge, gjorde vi oss i ordning för att gå ut och äta (efter att Jon varit nere i jacuzzin och tagit en drink såklart). Vi tog en taxi till Gamla Stan och det var så himla mysigt. Inte alls stort men vackert med en kyrkspira som lyste upp hela torget. Dock gjorde vi missen att äta på första bästa ställe eftersom vi var så hungriga, och detta ställe rekommenderas inte för framtida Estlandsresenärer! "Old Estonia" hette den. Vi beställde in laxrätten och en flaska vitt. Servitrisen hällde upp vin, ställde fram en brödkorg och kom sen in med maten. Det tog alltså max fem minuter innan den var "klar", vilket den visade sig INTE vara då den fortfarande var kall. Jon sa till om detta, servitrisen skämdes men efter ett tag fick vi nya portioner. Visserligen var fisken varm den här gången men torrare lax har jag aldrig ätit. Torr lax, lite halvsega klyftpotatisar, en sk salla bestående av två små gurkstänger, två tomatbåtar och lite riven sallad. Ingen sås. Vinet var till råga på allt inte det godaste heller. Det smakade fint i munnen men så fort man svalde kändes smaken tom, ingen eftersmak för fem öre. Det kanske låter som att jag klagar för mycket men när det gäller mat - min stora passion här i livet, blir jag faktiskt riktigt besviken när jag får en nota på 700 EEK (ca 500 SEK) och jag kan göra maten godare själv. 

Kvällen fortsatte. Vi strosade runt lite i Gamla Stan och satte oss sedan på ett annat ställe där jag beställde in ett glas vin och Jon tog en Irish coffee och ett senare ett glas vin. Det var en rätt kylig kväll men ändå tillräckligt varmt för att kunna sitta på uteserveringen. Under den här tiden hade jag min lyckokänsla, det där pirret jag har berättat om förut när allt känns så himla bra så att inget kan förstöra stunden. Jag var lycklig och jag längtade efter Patrik som bara den vilket gjorde mig ännu lyckligare.

Mc Donald´s stängde, till vår stora besvikelse, klockan tolv så det blev inget, för min del: fyllekäk, för Jons del; middag. Istället åkte vi tillbaka till vårt fina hotell och beställde in en Jack Daniels och en Strawberry Daquiri. Gissa vem som drack vad?! ;-p
Sen gick vi upp på rummet och myste ner oss i våra morgonrockar för att kolla klart på filmen "Surf´s up".
 

Nu sover Jon. Och jag är klar med detta inlägg. Frukosten valde vi att missa. Behandlingen börjar klockan ett och ikväll ska vi träffa Ida, Iza och Mia på deras hotell för en utekväll tillsammans. Jag har känslan av att det blir en rätt skaplig dag att berätta om idag också ;)


Tallink Spa & Conference

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0