Petra och Jon i Tallinn, del VI

Vi tog en taxi till Amarillo utanför köpcentret Viru. Tajmingen kunde inte varit bättre då tjejerna dök upp precis samtidigt. Tydligen skulle de dock inte äta så det blev bara jag och Jonis. Skitgott! Mexikanskt hak. Efter maten skildes vi åt och jag och Jon gick tillbaka till hotellet för att hämta våra väskor. Sen tog vi en taxi till terminalen och checkade in. Väl uppe på båten tog vi först en fika, sen en sväng i tax-freen för att gå vidare till hytten och ta en power nap. Klockan 19 någon gång gick vi till restaurangen och beställde in både förrätt och varmrätt. 
Förrätt: Getostpizza med champinjoner, squash och en vitlökskräm
Varmrätt: Vitlökspotatisgratäng med fläskfilé och ugnsgratinerad paprika i rödvinssås  
Vinet var sjukt gott men går inte att få tag på på Systemet, vilket alltså är synd eftersom det var så gott. Som jag sa.

Detaljer från hemresan är onödiga men allt kan sammanfattas i att jag hade SÅÅÅÅ kul och att jag var SÅÅÅÅ full. Somnade halv sex, vaknade klockan sju när Jon kom in och "släppte väder".

Dagens flashback:
Jag och Ida gick på toa tillsammans. Helt plötsligt började vi sjunga. Så där satt vi, på en yttepytte toalett och sjöng det bästa vi kunde. "His eye is in the sparrow". Haha

Underbar resa Jonis! Tack så mycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0