Årets absolut sämsta dag

Varning för negativa och tråkiga tankar!

Gårkvällen var förjävlig. Dagens morgon började inte bättre. Ni som känner mig vet att det här tär på mina krafter och att jag tycker att det är fruktansvärt jobbigt att sitta i den här sitsen, men å andra sidan vet ni även att jag inte är den som ger upp i första taget och om jag har bestämt mig för något så har jag! Tyvärr kan jag inte styra världen, inte heller ändra på de personer som finns runtomkring mig, och varje gång jag inser detta slås jag ned på nytt. Det är nämligen då man måste välja. Hur väljer man? Och viktigare, hur väljer man rätt? Somliga skulle svara; man följer hjärtat. Men om hjärtat väljer destruktiva beteendemönster och sorg bara för att det minns hur det var förr, är det rätt då? 

Jag har suttit i Patriks säng från klockan 10 (nej nu ljög jag för jag låg i soffan en timme också) och glott och tänkt och pratat i telefon och funderat och gråtit och skrikit och varit arg och ledsen och förvirrad och ensam och gaaaaah!!! Det här har verkligen varit den absolut värsta tänkbara dagen detta 2008! 

Glädjekällan stavas Jon och Emil. Trodde jag. Det var nämligen tänkt att vi idag skulle återförenas som den underbara trio vi är, men runt 10-tiden skickade Jon ett sms där han berättade att han är magsjuk. Jag började nästan gråta. Jag hade sett fram emot att träffas och umgås så himla mycket, och just idag behövde jag det mer än någonsin. Emil tyckte inte heller att det var den bästa idén att träffas idag då han endast fått en timmes sömn.    

För en timme sen ringde Magnus från Årebussen och berättade att den buss vi bokat från Åre till Stockholm 22a januari är inställd. KUL KUL KUL!!! Vad göra? Vi får ta tåget istället, om vi får plats. Och vi får räkna med att lägga ut några hundralappar extra.

SKITDAG!!!

Det är inte ofta ni får läsa sånahär tråkiga inlägg, men ibland måste även jag få avreagera mig lite.
Jag avslutar med lite bajs på denna dag och dess existens!


Kommentarer
Postat av: fnatt

lite kul ändå att det som du uppfattar som k a t a s t r o f a l t bara är en skit i rymden för många andra. egentligen får du ju bara mer egentid idag och ett skönare säte på väg mot åre :)

2008-12-29 @ 21:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0