Gissa vad jag gör :)

I detta nu sitter jag PÅ TÅGET och bloggar!!! :) Det kanske låter som att jag aldrig åkt tåg förut, vilket är heeelt fel eftersom jag som bekant pluggar på annan ort, men däremot har jag aldrig haft med mig datorn på tåget förut (Ja Patrik, jag vet att du har sagt att jag ska ha med mig den åtskilliga gånger, men var glad för att jag förstår sent istället för aldrig)! :)

Nu kommer tågresan på 2,5 timme gå hur fort som helst!!! Jag har till och med nästan för mycket att sysselsätta mig med då jag även tänkte läsa och sova. Hihi, bra tågresa!

Till höger om mig sitter Malin. Killen som först satt på den plats jag nu sitter på, visade sig vara mycket snäll då han bytte den mot min originalplats TROTS att det här är hans favoritplats! Haha. 

Jag och Malin tog en sen lunch / tidig middag på Kebab House innan vi satte oss på tåget. Pollo Pollo Pasta blev det för min del, och Malin åt skaldjurspasta. Supergott. 

Jag kan berätta för er mina kära läsare att det INTE är skoj att ta sig från en ort till en annan innan jul, speciellt inte om man skriver B-uppsatsen under julen och därför måste ha med sig datorn och om man jobbar alla dagar innan jul så att man måste köpa sina julklappar innan man åker hem och därför släpa med sig dem också. Idag började jag nästan gråta på grund av ynklighet (=jag kände mig ynklig) när jag kånkade mina väskor. Detta har jag med mig, och kom ihåg då att samtliga förvaringsattiraljer är svintunga:
En rullväska (tyngre än någonsin då jag har proppat den med stövlar OCH en extra jacka)
En bag (svintung då jag har proppat den med diverse olika julklappar)  
En påse (inte så tung men också full av julisar)
En datorväska (tung. Som alltid)
En handväska (skittung eftersom den är fylld med bland annat fyra böcker)
+ mig själv - det ska ju också släpas med! 

Aja, nu ska jag nog sova en sväng

God jul till de älsklingar jag inte träffar mer (innan jul alltså)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0