Gracias por existir

Sov lite middag förut och som tur var ringde Jon och väckte mig så att jag kunde återgå till Fundberg och hans avhandling. EFTER att ha pratat med Jon såklart! =)
Jag blir alltid så glad av att höra hans röst, han har en förmåga att nästan jämt få mig att bli på mitt glada humör igen, om jag nu mot förmodan inte skulle vara jätteglad just då.
 Vi pratade i alla fall om vart vi ska åka i sommar. Det lutar åt Kroatien och vi vill verkligen dit båda två, det enda negativa är att det är stenstränder överallt. Visserligen är inte stranden prio #1 men Jon och jag har målat upp en liten bild över hur vi kommer att ha det och då är 'sandstrand' en av de viktigaste ingredienserna... 
Men men, vi kommer att få det helt fantastiskt vart vi än åker. Som han själv uttryckte det idag:

"Tänk bara vad kul vi kommer ha när vi hoppar i sängen"
[Och då menade han verkligen verbet (att) hoppa]

Nu har jag bara tjugo sidor kvar i "Kom igen, gubbar", för att sedan ta mig in i Beckers värld av avvikelser, och imorgon blir det till att börja skriva. Som tur är har jag sett fram emot att få skriva den här tentan väldigt länge nu så det ska bli skönt att äntligen få börja. Ett av de begrepp jag tänkte välja att skriva om är huruvida identiteter skapas utifrån icke-identiteter. Väldigt intressant i mitt tycke. Det är så mycket man aldrig reflekterar över i livet... Tänk vad mycket man missar att tänka på... Kanske lika bra.

Nä! Nu tar jag mig igenom de där sista sidorna och sen ska jag iväg på träning med Sofie. Har dessutom (för skrivandets skull) bokat in lunchpass resten av veckan. Bra Petra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0