Till R&R:s och M&P:s trogna supporters

Jag vet att jag är dålig på att uppdatera men ni får ha tålamod, det slängs in en del inlägg lite då och då =)

Är inne på min tredje vecka här i Karlstad sen julledigheten nu och det har väl inte varit helt smärtfritt. Fast inga större förluster har skett. Ett slags krig har brytit ut med mig och Maria på ena sidan och Robert och Roger på den andra. Tydligen har vi kategoriserats som R&R samt M&P. Det hela började i ett grupparbete som inte riktigt blev som vi tänkt, och slutade alltså i det här - kompisar som kommer fram, säger hej, och tillägger snabbt;  "Bara så du vet så står jag på R&R:s sida". Tänk att det kunde vara så kul att studera på universitet, där pakter ingås och där kompisar tvingas välja sida.

Hallå?! Sida? Det här är rena dagisfasoner. Vi är vuxna människor. Vi har alla ett ansvar. Somliga tycker inte att de behöver ta sitt ansvar vilket leder till att åtgärder vidtas vilket leder till att dessa somliga (22 och 36 år) slutar prata med oss. Kan man göra något annat än att skratta åt det?

Till alla er där ute som tycker att ni har med det här att göra eller som på annat sätt blivit indragna i det;
Jag skiter fullständigt i om vissa tycker att det var fel att vi gick och pratade med lärarna. Det var jag och Maria som fick sitta i skolan i åtskilliga timmar utan att veta var andra hälften av gruppen befann sig, det var jag och Maria som i timmar kämpande med, en tydligen "fruktansvärt dåligt skriven", text, det var jag och Maria som tog oss upp på morgnarna. Det var däremot INTE jag och Maria som tog lunch i nästan tre timmar, det var inte jag och Maria som höll på med tusen andra sysslor - som inte hade med arbetet att göra, det var inte jag och Maria som sket i att dyka upp, sket i att höra av oss, sket i att resten av vår grupp fick sitta och rulla tummar i skolan då jag själv var på intervju samt födelsedagskalas och behagade höra av mig om detta klockan två, det vill säga en sisådär 5,5 timmar efter avtalad tid. 
Självklart finns det två olika versioner av den här förbannat fjantiga situtionen, och folk får tro och tycka vad de vill - men håll det för er själva. Jg bryr mig inte, kommer aldrig börja göra det, och är inte ett dugg intresserad av om ni står på "R&R:s sida" eller inte. 
Slutligen vill jag bara säga att "du är dum i huvudet", "du förtjänar inte att pratas med", "du är ...osv" inte biter på mig längre. 
Slutdiskuterat.

Kommentarer
Postat av: ewsi

Gud va snygg bloggen blev, helt annat intryck! :D

2008-01-22 @ 20:12:48
URL: http://evelinasteger.blogg.se
Postat av: Åsa

Jag skrev något här, men tog bort det igen. Vi ses imorgon Petra! :)

2008-01-22 @ 23:21:08
URL: http://delica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0