Jag är tydligen en omtyckt en

Denna dag kan nästan ses som en sådan där dag då man känner att man har världens bästa liv. Själva känslan för det fenomenet har inte slagit in men händelserna under dagens lopp tyder på detta.

Vaknade hos Jessica och fick frukost, hennes cigaretter och en parfym
Kom till jobbet 11.30 eftersom Carina lät mig börja senare
Fick mensvärk (dagens enda dumma gåva)
Mamma bjöd på korv
Plötsligt kommer Vicky fram till mig och räcker fram en lapp. Jag blev så rörd att tårarna låg och tryckte i tårkanalens mynning men jag lät dem stanna där. Meningen är att jag ska kolla på lappen när jag saknar henne, så får jag i alla fall se en bild på henne
Vidare bestämde jag att jag ska åka till Karlstad över midsommar och då fick jag först ledigt 1,5 dag för att sedan ïnse att Alex tänker betala min biljett då han blev så glad när han fick reda på att jag ska komma
När jag kom hem från jobbet låg det ett vadderat kuvert på köksbordet adresserat till mig och det var från Åsa. Kuvertet innehöll min lägenhetsnyckel, en usb-sladd, ett usb-minne samt en handskriven lapp från henne.
Uppe på mitt rum hittade jag en påse på min säng. Påsen var från Esprit där min syster jobbar. Det visade sig att hon har köpt inte bara ett, utan två, klädesplagg till mig! Det första är en tubtopp och det andra är en slags t-shirt med väldigt djup urringning både fram och i ryggen. Världens finaste och mest generösa syster!
Inte nog med detta. Jag har även fått motta 16 sms från en mycket underhållande människa, och jag har en känsla av att det kommer att droppa in några fler under kvällen.

Tack alla fina människor som är så snälla och trevliga! Ni gör världen (inte bara min) så mycket vackrare!


På lappen från Vicia står det:
Till min Petri från din Vicia malutka
Buzka Puszka Paczuszka Pietruszka

vilket betyder: 
Puss burk paket palsternacka (som även är mitt smeknamn, Pietruszka alltså)

Kommentarer
Postat av: kissekatten

sluta troooooo

2008-06-13 @ 22:41:23
Postat av: Jessie

Hmm.. Vet du Petra..

Tror Pietruszka betyder persilja på polska..

Va parfymen bra? :-) Kul att bli lite omnämd iaf på din blogg.. :-P

Har sparat din bloggadress nu under favoriter på min hemdator.. Nöjd så? Tänkte att du lät ju lite besviken över att jag ej läste din blogg..

Får väl börja nu! :-P

Natti, natti

2008-06-13 @ 23:21:36
Postat av: Petra

Jessica, Vicia säger att det betyder palsternacka, och jag litar nog lite mer på en polski malutki än på en jessie malutki ;-p

2008-06-13 @ 23:50:34
Postat av: Jessie

Ja, Vicia ska du inte alltid lita på.. Hon vet inte allt..

Kolla detta.. zwyczajna" rel="nofollow">http://pl.wikipedia.org/wiki/Pietruszkazwyczajna

Tycker allt det ser ut som persilja på bilden .. Även om jag ej hajar den polska texten.. :-P

2008-06-13 @ 23:58:53
Postat av: Vicia

Va gulligt Petri..Du gjorde min dag <3



Jag tror att Jessie ber om en smäll ;p

Pietruszka är både persilja och palsternacka!

In your face Jessie :p :p :p

Jag vet allt :D



Buzka min paczuszka!

2008-06-14 @ 15:26:16
Postat av: syster

vad kul att du gillade kläderna :D

vem är "kissekatten", känner att någon försöker sno mitt namn. mjau.



älskar dig <3

2008-06-14 @ 21:33:22
Postat av: Petra

Jag har ingen aning om vem kissekatten är .. kanske Jonis? :)

2008-06-16 @ 15:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0