Jag fick en Cola och ett pizza-klippkort

När jag kom till jobbet imorse drog Jarek tag i mig och tvingade mig att titta i spegeln. 
- Titta dina ögon! Rödsprängda! Du är bakis! Och så har du urringning!   

En kvart därpå kom han in på kontoret med en Coca Cola. Vi behöver det här, sa han. Sedan utlovade han även pizza. När klockan blve lunchdags var Jarek försvunnen och pizzan uteblev. Jag fick möta mitt öde med stor besvikelse då magen skrek efter mat. Kioskens korv blev lösningen och när jag stod där, redo att betala, kommer Jaro upp bakom mig med ett gult klippkort i handen. Här, gratis pizza, sa han och sträckte mig kortet. Jag bara log. Vad skulle mina jobbdagar vara utan Jaroslawski?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0