Tisdag 3/6

Världens mysigaste dag!

Jag och Jon tog tåget in till stan precis där eftermiddagen tar vid. Vi började vår dag vid Slussen och promenerade sedan därifrån in till Medborgarplatsen. Det var varmt i luften och solen stod högt på himlen. Vi satte oss på ett uteställe och käkade lunch. Gordon Bleu heter det va? Jon drack öl och jag drack apelsinjuice. 
Efter lunchen gick vi ned till Björns trädgård och la oss i solen. Där låg vi i en timme eller två tills magen började sukta efter glass, och vad gör man inte för att stilla sin mages behov? Jons kärlek fick bli den som serverade oss saltlakrits- och citronsorbéglass i bägare. Stämningen förhöjdes då vi fick chansen att avnjuta vår glass till ackord och röster av ett pojkband i närheten. Jag har ingen aning om vems låtar de sjön men det var någon slags brittisk folkmusik. 
En stund senare satte vi oss på Tegelhuset och köpte in en flaska vitt vin och chilinötter. Tillsammans satt vi där och pratade gamla minnen, drack vin och blev lite berusade. Jag passade även på att ringa Tove och Andreas utan vidare resultat. När vi bestämt oss för att beställa in en flaska till ändrades planerna plötsligt. Tydligen skulle vi bege oss till Mosebacke för att träffa Patrik och Niklas. Anton skulle även följa med och eftersom han bor i Skatteskrapan tyckte vi att det var en bra idé att först gå dit och låna toaletten. Så det gjorde vi. Och sedan gick vi i samlad trupp upp till bröderna Camén som lydigt satt och väntade vid ett bord i solen. Dock var de insvepta i filtar då de ännu inte vant sig vid Sveriges temperaturer jämfört med de Dominikanska. 
Kvällen slutade inte riktigt som jag tänkt mig, det vill säga hemfärd till Nynäshamn, utan istället blev jag lite väl alkoholiserad och sov över i stan.
Sammanfattningsvis var detta en sådan där dag som man målar upp i sitt huvud när man pratar om sommar-Sverige. En helt förträfflig dag med andra ord.        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0