Torsdag 5/6

Examen

Jag vaknade av oväsen från rummet bredvid. Klockan var väl runt åttasnåret. Jag reste mig sakta upp, gnuggade mig i ögonen och öppnade dörren ut till vardagsrummet. Där var det livat! Minst sagt! Hårtänger hit, kråsskjortor dit. Löshöfter, tuttar, sammet och smink. Bella och hennes fyra manliga klasskamrater hade dagen till ära beställt in 1700-talskostymer. Bella var hur vacker som helst i hennes vinröda sammetsklänning med vid underkjol och en korsett som formade midjan perfekt. 
När Bella och hennes vänner försvunnit ned till skolan satte jag och Liza igång med iordninggörandet. Duscha, klä på sig, smink och så vidare. Efter en stund kom någon gående på gräsmattan utanför och det tog inte lång tid förrän jag såg att det var Charlotte och lilla Emilia! Strax därpå kom Eva och Totte. Det var så kul att se Bellas familj igen, väldigt länge sen sist. Tillsammans åkte vi ned till skolan där mingel pågick. Efter det gick vi fackeltåg (nästan) upp till kyrkan där vi kom att sitta i cirka två timmar för att lyssna på prefekt Tobias och matguru Carl-Jan. Jag och Liza såg tydligen ut som två ekorrar.
Tillbaka till skolan för lunch. Rosévin serverades till. Hem. Ner till Guldkusten. Sola och bada. Ont i huvudet. Hem igen och dricka två liter vatten. Gå till Stoffe. Grilla och dricka. Alla är där. Skitmysigt. Gå till skolan för att dela på en 15-liters flaska champagne! Ännu mer ont i huvudet. Full. Gå till Puben. Dansa. Gå hem till Carro och äta smörgåstårta. Prata med Niklas under den fina natthimlen. Hem och sova med Charlotte och Emilia (världens gulligaste barn).

Om du läser det här Bella;
Jag är så himla glad att jag äntligen fick se hur du har (haft) det i Grythyttan. Jätteroligt att träffa dig och alla dina fina vänner! Jag är imponerad och stolt över dig, och jag hoppas att du också är det! Det finns inget i den här världen du inte klarar av! Tack för två härliga dagar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0