Fredagskväll på Söder

Långfredagen var för min del en mycket bra dag. Den började i och för sig med lite plugg vilket inte är kul, endast nödvändigt, men avslutades med några timmar kvalitet i dubbel bemärkelse. Jag, mamma och pappa hämtade upp Catti från jobbet (efter att först ha genomsökt butiken på min kommande påskpresent) och åkte vidare till Stockholm, Södermalm. Vi parkerade på Bondegatan och skyndade oss upp till Miriam och Åke för att hämta två tavlor Mutti och Vati tidigare beställt. Efter att vänligt men bestämt ha tackat nej till Åkes påsksoppa begav vi oss till restaurang Dionysos vilket absolut inte är ett så kallat grekhak utan en väldigt mysig, grekiskt inspirerad restaurang med behaglig personal. Samtliga fyra menyförslag beställdes in samt en en flaska vin till mamma och mig. Catti, som inte dricker rött, tog ett glas vitt vin och pappa fick nöja sig med en liten starköl eftersom han någon timme därpå var tvungen att  köra bil igen. Underbart god mat! Jag rekommenderar stället varmt.
På vägen hem utbröt ett, likt många gånger förr, familjeståhej. Haha, vet inte vad jag ska kalla det men det handlar om de där gångerna då vi alla vrider oss av skratt på grund av våra egna störda påhitt. Tyvärr var vi tvungna att släppa av Catti på Gudö så resterande bit av resan fortsatte i inte exakt samma ljudnivå. Jag släpptes av på Odins tror jag att det heter, för att hälsa på hemma hos Jimmy och Jessica. Där bjöds det på vin men eftersom vi alla var skapligt slitna efter dagens bravader stundade en relativt tidig hemgång (hemskjuts). 
  
Nu väntar det årliga påskbordet bestående av alla ordinarie rätter samt pappas resultat av innovativ matlagning, bland annat laxrullar fyllda med avokado, purjolök och pepparrotsvisp, en aubergineröra med tahini, gul-vit-och rödlök, yoghurt samt färsk chili, och favoriten; min specialgjorda fetaostsallad med ruccola, kidneybönor, körsbärstomater, rödlök och såklart huvudingrediensen - fetaost. 

Sen ere påskäggsletande! ;-) 

image234
Dionysos  
Bondegatan 56
116 33 Stockholm
08-6419113

Kommentarer
Postat av: Louise

Värsta goda påskmaten ni verkar ha ätit! :)
Jag vet inte heller varför blommorna var så billiga (löss?), men i sådana lägen ska man iaf inte vara sen att slå till! Och jaaaa, jag har vattnat. Vad tror du om mig?!?

2008-03-23 @ 13:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0