Jag är käääär!!!

Kanske borde jag bli författare? Fast vad ska jag då med mina treåriga personal och arbetslivs-universitetsstudier till? Jag kanske kan bli en flexibel, roterande halvtidsförfattare som skriver under raster och luncher, samt kvällar och helger. Undra hur kul jag kommer att tycka att det är då? Och om jag inte tycker att det är kul att skriva blir resultatet inte alltid så bra.

"LET THE SUNSHINE, LET THE SUNSHINE IN" sjungs det om på DG´s och Polferries gemensamma kommunikationsradio. Jag håller med!

Som vanligt blir det inte mycket ledig/fri tid här hemma, trots att jag tog mig påsklov. Kom hem i fredags och då var jag i och för sig ledig. I lördags tränade jag, sen följde jag med Catti till hennes jobb och efter det åt vi lunch ute för att åka hem och äta pappas gourmetmiddag framför tv:n och Melodifestivalen. Lyckades faktiskt få till en hyfsad familjekväll med både middag, efterrätt (Gino) samt en stooor godisskål i soffan. Det är inte ofta det lyxas till så extremt i min annars så sunda familj ;-)
Söndagen (gårdagen) bestod av jobb och idag (måndag) sitter jag här igen.
Tisdag - jobb
Onsdag - skulle vara ledig men Maggan frågade nyss om jag inte kunde jobba då också och snäll (pengakåt) som man är svarade jag såklart ja
Torsdag - jobb
Fredag - plugg och familjekväll med restaurangbesök
Lördag - min enda fria dag! Kommer gå åt till plugg
Söndag - släktträff
Måndag - Träna och plugga
Tisdag - Karlstad

Oj vad mycket avkopplingstid jag får. Ska dock inte klaga, jag gillar att jobba och tjäna pengar och framför allt tycker jag om att ha många bollar i luften då jag vet att jag skulle vara precis lika bitter, om inte ännu mer, om jag låg i soffan och degade ... önskar bara att dagarna inte gick så fort, jag hinner knappt märka att jag existerar.

Och just det. Jag är ju kär också! Och jag är ganska säker på att jag inte är den enda som är kär i honom men jag vet att jag och han skulle kunna dela något alldeles speciellt. Jag har drömt om honom både nätterna sen jag såg honom på melodifestivalen i lördags, och i natt presenterade han mig för sina föräldrar som både låg och rökte i dubbelsängen. Det var helt underbart tills allt gick lite snett och Björn byttes ut till Emil som gav mig en mycket betydelsefull kram medan Björn försvann i sin lådbil. Men jag ger inte upp! En dag blir det jag och Björn!  

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hahaha du är underbar Petra! "medan Björn försvann i sin lådbil" hahahaha! Jag saknar dig som aldrig förr... Massa puss

2008-03-17 @ 16:51:40
URL: http://delica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0