"Det är lite kladd i taket"

Har precis haft byteskontroll av lägenheten. Mannen från byteskontrollsorganisationen kom in och sa "nu ska jag se vad ni har förstört". Sedan gick han runt (med skorna på), spolade i toaletten, vandrade vidare och kom in i vardagsrummet - det egenmålade! "Det är lite kladd i taket"
Louise försäkrade honom om att vi ska åtgärda det och sedan godkände han lägenheten. Pust. Då återstår bara städbesiktningen =/ 

Arvika var jättebra! Lugn och skön eftermiddag med Slim Susie, lunch och inhandling av både mat och alkohol. Grabbarna stod för matlagningen medan Åsa spelade gitarr och sjöng för mig. Efter att ha tagit några ackord och kommit en bra bit in i Lalehs låt "Hide away" lade hon snabbt ifrån sig gitarren, döljde ansiktet i händerna och utbrast lite tyst: "Ne nu blir jag generad!". Anledningen var att hon kom på sig själv med att sjunga inför någon annan, vilket hon alltså inte pysslar med. Världens gulligaste Åsa!
Det var underbart att få komma bort en stund och Arvika var precis vad jag behövde. Tack Alex för att vi fick komma! 

Igår träffade jag Niklas, som vanligt. Gårdagens anledning var dock lite annorlunda. 
Niklas är alltid så förstående, det är aldrig svårt att prata med honom, men igår vet jag inte om det slutade som jag ville eller inte. När det gäller Niklas är det i och för sig mycket jag inte vet, känslomässigt, men jag vet att det igår kändes lite sorgligt på något sätt... fast, det är nog bäst såhär ändå.

Det finns fyra bästa män i mitt liv och de här fyra människorna är så så sjukt bra att jag nästan undrar vad jag gjort för att få ha dem hos mig. Hade allt varit som vanligt hade även en femte person haft en välförtjänt plats men jag kan inte referera så till honom längre. Jag saknar dig Emil!


image276
Gammal bild på mig, Jon och Emil från Nöjesfabriken

Tydligen ska jag filma uppträdandet på Göta Lejon den 1a juni. Jag fick nämligen ett sms av min syster imorse där hon skrev: "Du kommer få äran att filma när vi uppträder". Vad ska jag filma med? Ska jag stå tryckt mot väggen och filma med en sådan där bautamakapär eller ska jag sitta på min plats och filma med min kamera som ger suddiga utslag var tredje sekund? Hur tänker du Catrin Davidsson?  

Kommentarer
Postat av: sis

Vilka är männen? Det blir man ju bra sugen på att få höra. Jon och pappa är de enda jag kommer på?

Haha, du kan ta min kamera, den e grym!
PUSS

2008-05-20 @ 13:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0