Aldrig tidigare har jag gråtit så mycket till en film!

Patrik lämnade mig (=åkte hem) tidigare idag så kvällen har bestått av filmtittande a´la sådana filmer Patrik helst inte vill se = värsta sortens tjej- och kärleksfilmer.
Jag började med Sex and the city. Eftersom det nu var min andra gång att se den och eftersom jag denna gång inte behövde tänka på hur Patrik hade det (vi såg den på bio), kunde jag slappna av och verkligen gå in i filmen. Vad händer då? Jag gråter. Så den filmen innehöll en hel del gråtande lite till och från under hela visningen. Mycket bra film måste jag även säga!

Efter sex and the city slappnade jag av med Parlamentet. Inte så bra idag, trots att Björn var med.

Sedan bestämde jag mig för att avsluta med en film jag rekommenderades att se för cirka två år sedan men som jag alltså inte sett förrän idag. Det var Nathalie som sa att jag skulle älska den och tänk så rätt hon hade. Filmen heter "the notebook" och jag har aldrig i mitt liv sett en film i den genren som var så fantastiskt gripande och underbar! En antydan till tårar kom någonstans i mitten av filmen men annars klarade jag mig rätt bra. Tills slutet. Jag grät som ett barn! Jag snyftar till och med nu, 18 minuter senare (jag vet eftersom jag ringde Malin precis då och det var för 18 minuter sedan).
De som känner mig vet att jag har lätt till tårar när det gäller tv, men ingen skulle kunna se mig idag och tänka: "Jaha, hon har sett en bra film". Troligare är att tänka "någon närstående måste ha gått bort". Jag har inte gråtit på det sättet sedan incidenten som gjorde att jag satt och grät på toan i min och Louise´s lägenhet, pratandes med mamma i telefon, för cirka ett och ett halvt år sedan. Det jag försöker säga är kort och gott att "the notebook" är den bästa kärleksfilmen genom tiderna! Den slår till och med "love actually".
Se den!
Och tack Natah för tipset!
.



P.s. Mina ögon svider fortfarande

Kommentarer
Postat av: fnatt

men jag veeeeet. sjukt bra film.

jag grät också (ja, faktiskt)

christian ville att jag skulle se den, säkert bara för att få se mig gråta^^ han lyckades iaf ;p



2008-12-01 @ 13:19:42
Postat av: Petra-->fnatt

Som jag sa till Louise tidigare idag: "Det säger inte så mycket om filmen när jag säger att jag grät, men när min syrra gråter, då är det tamejfan en bra rulle!"

2008-12-01 @ 19:43:59
Postat av: Mille

Åhh.... The Notebook! Den har jag ju fortfarande INTE sett och Madde har pratat om hur bra den är i åratal. Nu när du också nämner den så måste jag ju bara se den! Tack för tipset.



PS. Jag gråter också till Sex and The city-filmen och i veckan bölade jag som en gnu till sista avsnittet av Dawsons Creek! Härligt med tjejtramsiga mysfilmer/serier.



KRAM på dig söta Kusinchen

2008-12-02 @ 22:06:14
URL: http://lilarummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0