Den Davidssonska idyllen

Här trivs jag nästan som bäst! Hela familjen har tränat och duschat och kommit igång på nytt med ny energi (vi har dock tränat i olika former och på olika ställen - vi är ingen "konstig" familj där alla fyra utövar yoga i vardagsrummet). Jag sitter i mammas och pappas kök, där dofter från nybakat bröd sprider sig. Strax innan plockades pappas choklad/chili-kaka ut från ugnen. På spisen fräser laxen, täckt av en getoströra. Hela köket är ordnat i kaos där mjöl och persilja och köksredskap och blommor placerats ut lite varstans för kvällens aktiviteter.
Efter middagen planeras ett parti Rappakalja; mitt favoritspel för tillfället.

Måhända att det låter som att vi är familjen från Lilla huset på prärien i modernare stuk, men det är inte ofta det känns såhär otroligt mysigt ... så jag var tvungen att skriva om det :)

Kommentarer
Postat av: Louise

Åh, det låter mysigt!! Här har jag haft haft mack- och tekväll med Linnea, Malin, Camilla & Manne och kollat på Bonde söker fru. De var ganska mysigt det också :)

2008-10-08 @ 21:22:17
Postat av: p.

JAG ÄR BÄST PÅ RAPPAKALJA!

2008-10-08 @ 22:19:01
Postat av: Petra-->Louise

Åh! Har "bonde söker fru" redan börjat? Det vill jag också se med er ju! Hade Manne bakat bröd, eller var det köpt? ;-p



Ses nästa vecka, puss!

2008-10-09 @ 09:38:12
Postat av: Petra-->Patte

Yeah right.

2008-10-09 @ 09:38:37
Postat av: Anonym

Ni är inte alls Lilla huset på Prärien.... men ni är Lilla radhuset i Nynäs och jag blir jätteglad av att läsa att ni har det så mysigt! I mina ögon har ni alltid varit en så fin och idyllisk familj som håller ihop i vått och torrt. Inte som min skruvade med skilsmässor och styvsyskon och långa avstånd mellan varandra och andra problem.

Ni är jättefina och jag är lycklig som har er i min släkt!

KRAMAR

2008-10-10 @ 23:36:34
Postat av: Mille

Ni är inte alls Lilla huset på Prärien.... men ni är Lilla radhuset i Nynäs och jag blir jätteglad av att läsa att ni har det så mysigt! I mina ögon har ni alltid varit en så fin och idyllisk familj som håller ihop i vått och torrt. Inte som min skruvade med skilsmässor och styvsyskon och långa avstånd mellan varandra och andra problem.

Ni är jättefina och jag är lycklig som har er i min släkt!

KRAMAR

2008-10-10 @ 23:37:05
URL: http://lilarummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0