Det är bäst för polska konsulatet att de inte ljög för mig!

I helgen har Patrik varit här = MYCKET bra!

I fredags lagade han mat till mig, Malin, Camilla och Louise = BRA pojkvän!

I lördags följde han med mig till Linnéa för att spela schlagerspelet och dricka vin och gav bort ett poäng till motståndarlaget = Inte så bra!




Annars är allt bra! Tentanskrivandet flyter på, jag är upp över öronen förälskad, kylen är fylld med god mat och massor av grönsaker.. woohoo! 

Dock är jag aningen bekymrad över 
- ekonomi
- giltighetstid på mitt pass

För att strukturera börjar jag med punkt 1 - ekonomi. Mina uträkningar går inte ihop. Minussidan är sååå mycket större än plussidan. Dessutom ramlar det in nya utgifter hela tiden, till exempel hockeymatchen på torsdag.

Punkt 2 - Mitt pass går ut i februari. Jag har hört (borde veta med tanke på mina fem år på Polferries) att passet ska vara giltigt i sex månader framåt från och med det datum man senast reser. Eftersom jag ändå är tveksam gällande min kunskap angående detta ringde jag Polska Konsulatet. En polskbytande, något stressad, kvinna "hjälpte" mig genom att säga:
Konsulatkvinnan: Nej nej nej, tre månader är det som gäller
Jag: Jaha, tre månader.. okej men vänta lite (går och kollar mitt pass). Det går ut den 4e februari, och jag reser den 7e och tillbaka den 10e, då är det alltså inte tre månader 
Konsulatkvinnan: Hmm .. vänta lite (räknar högt) (räknar högt igen, utan vidare framgång)
Jag: Jaa.. det är alltså sex dagars skillnad
Konsulatkvinnan: jaaa.. hmm .. men sex dagar är okej
Jag: Va?
Konsulatkvinnan: Sex dagar är okej
Jag: Är du säker?!
Konsulatkvinnan: Ja. Hej då.
 
Om det visar sig att jag kommer till flyplatsen i Warszawa, men inte längre än så på grund av att mitt pass går ut tidigare än inom tre månader, då ska konsulatkvinnan få höra ett och annat!    

Kommentarer
Postat av: Carina

Borde inte bli några problem eftersom du har en biljett för återresan.

2008-10-28 @ 18:32:53
Postat av: Petra --> Carina

Nej jag vet, har redan pratat med Maggan :) Det löser sig nog, synd vore det annars ... att säga hej då till Patrik på flygplatsen. Haha :)

2008-10-28 @ 19:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0