Min "semestervecka"

Jag har skämt bort mig själv, något fruktansvärt. Mitt i pluggandet valde jag ju som sagt att åka hem, två dagar tidigare än planerat till och med. Jag kom alltså till Hökarängen i tisdags och stannar här till imorgon, så det blir en vecka. En vecka ledigt från min vardag kan man säga. Det framgår säkert att jag inte varit den mest effektiva vad gäller pluggandet... men det är det värt!

Tisdag: Överraskade Patrik
Onsdag: Patrik jobbade, jag försökte plugga. Vid femtiden mötte jag Patrik på tåget vid Farsta Strand och tillsammans åkte vi till Haninge för att överraska Fnatt. Sen gick vi och handlade lite mat inför kvällen och resultatet blev en scampisallad. Vi kröp ner i soffan och njöt av Idol ihop med en stor godispåse.
Torsdag: Försökte plugga. När klockan slog fem traskade jag ned till tunnelbanan och åkte till Medborgarplatsen där jag mötte IDA!!! Jag var nästan nervös av någon mysko anledning och det var så himla kul att se henne igen! Vi gick till restaurangen Koh Pangang och fick ett bord. Däremot lovades vi bara bordet till halv åtta. Ida åt någon skaldjursrätt och jag åt kyckling och till det delade vi en flaska rosé. Det var så himla mysigt att sitta där, och maten var underbar! Efter någon timme rörde vi oss vidare mot WC, en pub lite längre ned på gatan. Där beställde vi in två glas vitt och bara pratade. Trots att det här var andra gången i mitt liv som jag träffade Ida kändes det som att vi känt varandra en livstid. Vi verkligen klickar. Patrik dök upp efter en stund och även han beställde in vin, till oss alla. När kvällen led mott sitt slut tog den vanliga svängen förbi Mc´Donalds och sen fick vi skjuts hem av Fabian, Idas pojkvän.


Ida på koh Pangang


Jag på Koh Pangang


Fredag: Jag åkte ned till Nynäs och hade en helmysig dag i familjeanda kan man säga :)
Lördag: Körde ett träningspass med Catti. Sen besökt jag Jon och Sofie för att sen kila hem igen och göra mig iordning inför kvällen. Strax efter fyra körde jag ned till stationen för att hämta Patrik. Pappa körde oss (mig, Patrik och mamma) till terminalen där vi skulle ta en fördrink innan själva personalfesten drog igång. Vidare till Gröndalshallen där en grekisk buffé (som för övrigt står under all kritik) väntade. Tyvärr kunde varken Vicia eller Basia vara med :( Jag blev full rätt fort, för ovanlighetens skull. Och precis när det slog till som mest skulle bowlingen dra igång. Jag körde 7 gånger utan att få ner en enda kägla! Pinsamt! Festandet fortsatte på Old Bell och sen kom pappa och hämtade mig, Patrik och mamma. Men ingen helkväll utan en sväng förbi grillen först ;) 


Patrik och Jarek pussas

Söndag:
Dagtid i Nynäs, kvällstid i Hökarängen
Måndag: Bästa mysdagen!!! Jag mötte både Jon och Patrik på Centralen för att sedan gå till Kungshallarna och käka middag. Jag åt den klassiska mexikanska kycklingrätten med avokadokräm. Efter maten skulle Jon röra sig hemåt och senare Hawaii - hejdå älskling! - så jag och Patrik tog en sväng in på PUB där Patrik var tvungen (såklart) att köpa en jacka på G-star. Ett bra köp dock. Dags för bio; Patrik 1,5. Jättemysig svensk film i kärlekens tecken :) Bion slutade vid åttatiden någon gång så då bestämde vi oss för att promenera bort till Slussen genom Gamla Stan. Åhh, det var så mysigt! Vi stannade till ett tag nere vid vattnet och njöt, mest av varandra tror jag. När vi kom hem till Hökarängen igen åt vi lite ost och kex tillsammans med ett glas vin. BÄSTA kvällen! 
Tisdag (idag): Lunchade med Patrik på O´learys - fläskfilé i murkelsås med pommes. Riktigt gott! Sen drack vi kaffe och varm choklad och sen var det dags för mig att åka hem igen.

Jag har haft en helt underbar vecka, mest tack vare dig Patrik! Jag är verkligen kär i dig. Tihi.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0