100 frågor (har så kul här på jobbet)

1. Vad är klockan?
- 14:50

2. Vilket namn står på din legitimation?
- Petra Davidsson

3. Smeknamn?
- Petri kräftstjärt :)

4. Vad heter dina föräldrar?
- Anna och Lennart 

5. Antal ljus på din senaste tårta?
- Äter icke tårta

6. Har du några husdjur?
- Nej

7. Hårfärg?
- Hmm ... mellanblond?

8. Några piercingar?
- Nej

9. Några tatueringar?
 - Ja, två

10. Var bor du?
- Överallt

11. Har du varit kär?
- Lyckligtvis, ja

12. Kaffe eller glass?
- Svår fråga ;p Glass 

13. Snuttefilt eller kramdjur?
- Kramdjur

14. Favoritfilm?
- Alla fina kärleksrullar, tex the Notebook 

15. Bästa semestern?
- Oj! Alla mina semestrar är bra :D

16. Favoritmat?
- Pappas

17. Sport att titta på?
- Sport. Inte riktigt min grej. Friidrott i såna fall 

18. Var är du om 10 år?
- På väg uppåt i karriären, förhoppningsvis med man och barn

19. Har du någonsin blivit dömd för ett brott?
- Haha, nej

20. Vad gör du när du e uttråkad?
- Svarar på 100 frågor

21. Vad retar du dig på?
- Ganska mycket tyvärr

22. När är det läggdags för dig?
- Efter Scrubs

23. Bästa bok du läst?
- Det måste väl ändå vara Jaget och maskerna av Ervin Goffman

24. Din bästa egenskap?
- Empatisk

25. Vilket är ditt nästa mål i livet?
- Att klara kursen på UU och hitta ett jobb där jag trivs

26. Skulle du döda en kattunge om du fick 50 000?
- Absolut inte

27. Vilket djur skulle du identifiera dig själv med?
- En Giraff såklart! :)

28. Vilken person i hela världen skulle du helst vilja träffa?
- Jag tänkte skriva Hitler först men ändrar det till farfar - betydligt mycket trevligare!

29. Roligaste konserten?
- Ledins sista låt på Yran för en himla massa år sedan

30. Hur tror du att folk som ser dig på stan uppfattar dig?
- Som en tuffing ;p

31. Vad stör du dig mest på i detta ögonblicket?
- Mig själv för att jag bestämde mig för att svara på dessa frågor och därför inte kan sluta 

32. Har du en mobiltelefon?
- Ja, en Sony Ericsson

33. Vad är det vackraste som finns?
- Kärleken!

34. Vilket år tog du studenten?
- 2005, det regnade

35. Har du kramat någon idag?
- Nej faktiskt inte! Det måste jag ta och göra!

36. Har du många vänner?
- Ja det skulle jag påstå, och dessutom är ju många av mina vänner även mina bästa vänner ;)

37. Hur många har du varit otrogen mot?
- ...

38. Antal personer du älskar?
- Haha, oj då... det räcker med att jag säger många

39. Antal personer du hatar?
- Ingen

40. Antal pojkvänner du haft?
- Det beror på hur man ser det. Antingen är det sex st eller så är det tre st. Personligen tycker jag nog tre 

41. Antal personer du strulat med inom en 24-timmarsperiod?
- Haha, 11!

42. Antal gånger ditt hjärta brustit?
- Inte så farligt många gånger faktiskt, det är liksom sånt som hör till

43. Vem vill du kyssa nu?
- Jag tror att den personen vet och det räcker med det

44. Vem var den senaste personen du sjöng för?
- Mina jobbarkompisar

45. Vem vill du ta med på en romantisk resa nu?
- Samma som jag vill kyssa

46. Vad vill du helst ha nu?
- Stabilitet

47. Ångrar du något i ditt liv?
- Ja, två grejer

48. Om du hamnar på en öde ö och bara kunde ha en sak med dig, vad skulle det vara?
- Något som kan ta mig därifrån

49. Tror du att du skulle överleva på en öde ö i 3 månader?
- Ja, jag måste för jag vill inte dö!

50. Du blir arg när...
- ...någon ljuger, våldtar, förstör, slåss

51. Du står inte ut med...
- ...hur vissa saker ser ut och fungerar (eller inte fungerar)

52. Är du nöjd med ditt utseende?
- Absolut! (eller till 99%)

53. Tänker du mycket på ditt utseende?
- Ja det tror jag nog faktiskt att jag gör, men å andra sidan, vem gör inte?

54. Hur är en bra vän?
- Förstående. Finns alltid där, oavsett vad. För att vara en bra vän till mig måste man nog känna mig ordentligt, just för att kunna leva upp till det jag tycker krävs av en riktig vän

55. Är du en bra vän?
- Jag gör mitt bästa

56. Kan en kille och tjej enbart vara vänner?
- JA!

57. Har det hänt att du och din bästa vän blivit ovänner? Hur påverkade det dig känslomässigt?
- Ja det har hänt. Dessvärre påverkade det mig inte så mycket då, snarare när det var för sent

58. Vad tycker du om rökfritt på uteställen?
- Mycket bra

59. Använder du klänning/kjol ofta?
- Ja, betydligt oftare än för några år sedan i alla fall (då fick jag för mig att jág inte var en klänning-typ)

60. Vad är det mest rebelliska du gjort i tonåren?
- Mamma vet

61. När du ska ut någonstans, är du i god tid eller sen?
- Alltid i god tid, detta pga min tidsoptimistiska mor ;-p

62. Storstad eller landsbygd?
- Storstad. Lätt.

63. Havet eller skogen?
- Hmm, båda är lite skrämmande, men jag älskar dem båda i dagsljus, eller nej! Det gör jag inte alls. Åh, jag vet inte vad jag ska svara

64. Tipsa om någon sevärdhet i just din stad där du bor.
- Nynäshamn alltså. Ja det skulle väl vara Ringvägen då, haha

65. Stockholm, Malmö eller Göteborg?
- Stockholm i mitt hjärta...

66. Vad för sorts skor föredrar du?
- Stövlar

67. Hur reagerar du på en rejäl utskällning?
- Hmm, kommer inte ihåg när jag blev tskälld sist, men jag är inte den som bara tar emot i alla fall

68. Erkänn nu, du har mer än 200 bilder på datorn (på dig själv) ?
- Haha, ja det är klart! Har till och med en mapp döpt till just "Petra"

69. Är du allergisk mot något?
- Icke, tack och lov :)

70. När och var fick du din första kyss?
- Haha, det var en kyss med smak av öl för länge sedan

71. Längd, vikt, ögonfärg?
- Haha, sånt ska  man inte fråga en kvinna ;p 180 sm, 73 kg, blåa ögon

72. Vad tyckte du om skolan?
- Jag gillade skolan, dock inte gymnasiet. Universitet var klart bäst!

73. Vad tror du påverkar människor mest under deras uppväxt?
- Föräldrarna; tillgängligheten, uppfostran, kärleken osv

74. Om du fick träffa en person just nu i denna stund, vem skulle det vara och varför?
- Det sa jag ju innan? Farfar. Fast just i denna stund kanske jag skulle svara mina hjärtan från Karlstad

75. Största fobi?
- Flygrädsla - är det en fobi? Trånga utrymmen också. Och tjocka spindlar.

76. Tror du på själsfränder & äkta kärlek?
- Jag tror på allt vackert så ja

77. Vem skulle du vända dig till om du desperat behövde hjälp?
- Beror på vilken slags hjälp men mamma toppar för det mesta den listan

78. Favoritnamn?
- Andreas är vackert. Och Nathalie

79. Religion?
- Utövar ingen men tror på någon variant av kristendomen (jag vet att det är typiskt flummigt och svenskt)

80. Om du fick kyssa en tjej, vem som helst. Vem hade det varit?
- Elin :)

81. Favoritdryck?
- Beror också på tillfälle, Coca Cola är aldrig fel en jobbig bakisdag, vin passar nästan alla tillfällen men vatten vinner nog ändå alla kategorier

82. Är du en utåtriktad person?
- Svar ja

83. Tycker du det är okej att gråta framför sin partner?
- Självklart...?!

84. Hur kittlig är du?
- Kan stänga av min "kittelfunktion"

85. Beskriv dig själv med 3 ord.
- Glad, spontan, kärleksfull

86. Stjärntecken?
- Stenbock

87. Köpt senast?
- En Geisha-chokladkaka i terminalkiosken

88. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
- Jag har aldrig gjort det öch det skulle nog krävas en del innan jag bokade in det när jag väl gjort det så skulle jag absolut genomföra hoppet 

89. Tror du på kärlek vid första ögonblicket?
- Nej, jag tror på förälskelse vid första ögonkastet, kärleken är djupare än så

90. Kan man vara vänner med sitt ex?
- Om kärleken var djup och äkta under förhållandet tror jag att det är svårt

91. Vad finner du irriterande?
- Hår som sitter där man inte vill ha det, människans ego, falskhet - det går liksom inte att svara på den frågan rakt av

92. Är det ok med vita lögner?
- Ja det tycker jag faktiskt, om man ljuger för att inte såra den man ljuger för

93. Vad ska du göra ikväll?
- Förhoppningsvis gå runt Ringvägen med Fnatt, äta och sova

94. Hur många par skor har du?
- Det har jag ingen aning om, men jag använder endast tre par för tillfället (varav et par är mammas)

95. Har du ont någonstans nu?
- Nej :D

96. Vad har du i din väska?
- Massa onödigt som inte borde vara där

97. Drömresmål?
- Italien. Alltid Italien. Främst Rom.

98. Vid vilken ålder vill du gifta dig?
- Går inte att svara på, när jag har hittat den jag vill leva med, när lyckan är beständig 

99. Hur många barn vill du ha?
- Två eller tre

100. Något annat att tillägga?
- Ja massor men jag fattar mig kort och säger; Woohooo!!! Livet är underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0