I´M BAAACK! :)

Nu är jag på gång igen! Vet inte riktigt vad som hände men inspirationen är tillbaka och mina öron längtar efter ljudet av naglar mot nedtryckta tangenter och vem är väl jag att säga nej till min hörsel?

Så nu skriver jag :)

Vad har hänt då?

För att klara av att svara på den frågan får denna blogguppstart delas upp i olika kategorier;

Skolan

Jag har nu klarat av delkurs tre av fyra. Denna delkurs hette planering av utbildning och var helt klart den mest prestationsbaserade kursen. Examinationsformen bestod av ett grupparbete på 10-15 A4-sidor samt ett PM på 1
A4-sida. Utöver detta skulle vi hålla två olika muntliga föredrag, ett på 10 minuter och ett på 45-minuter som skulle hållas i form av en föreläsning. Med andra ord skulle jag, helt ensam, föreläsa om kommunikation inför 20 personer. Ni som känner mig vet att detta minst sagt var en utmaning men jag klarade det galant! Fick till och med höra att jag "har talang för att föreläsa" :)
Nu är den kursen klar och på torsdag börjar den sista. I januari har jag (förhoppningsvis) helt plötsligt 210 HP! =D

Jobb

Jag har varit på en intervju men kom på fjärde plats (av drygt 200 sökande) och blivit erbjuden ett annat jobb som jag tackade nej till. Alltså, jag har inget jobb. 

Fester 

Ja.
- Tjejmiddag i Vällingby, Mica och Natah, renskav och vin
- Släktkalas, poserande i badrummet och världens bästa släkt 
- Middag med Johan, Ohlsson, Natah, Frida och Anna, tacos och överraskning
- Vicias födelsedagsfest på båten, pingisturnering, vodka och dans :)
- Linnéas, Mannes och Björns 25-årsfest, vänner, minipajer och fader Abraham, Kvällens kommentar: 
 "Du är tajt på alla ställen"

Jag och Jarek


Familj

Har hälsat på dem relativt många helger i rad, Patrik har varit med ganska ofta. Denna helg ska vi på julbord på Häringe Slott :) Utan min familj vore jag ingenting.

Finaste Fnatt
 

Patrik

Sambo. Kärlek. Lycka. Överraskningar. Vi har det bättre än någonsin. Dessutom har vi fått vår första gemensamma post, yeey! :)

Dessutom lånar jag hans kläder (inte bandet dock, det är mitt ;-p )



Vänner

De finns kvar men än mycket saknade, speciellt mina tre skönheter i Karlstad; Emma, Camilla och Åsa. de andra Karlstadvännerna träffade jag på Sollentunafesten i lördags. Vi sex (jag, Linnéa, Camilla, Emma, Malin och Louise) ska återförenas den 12e december! =D

Jag, Johan, Bella och Jossan hade pannkakslunch för några helger sedan. Grattis till Bella som bytt jobb och numera träffas på Mathias Dahlgren, Grand Hotel - 2 stjärnor i Michelinguiden. Kan man vara 23 år och bättre lyckad? ;)

Jon och jag ska ha vår årliga Jonis-Petri-dag i jul. Han kommer hem i en hel vecka!

Natah och jag ska dra till Malta.

Mica hälsas på i påsk, förhoppningsvis med skidor och galna norrlandsfester.

Ida kommer hem i april ...

Övrigt

Om ni inte märkte det tidigare är jag numera brunett



Jag mår fantastiskt bra och förhoppningsvis är inspirationen för bloggandet tillbaka för en längre tid, så håll utkik! ;) 


Kommentarer
Postat av: Sofie

Härligt att få Petra-ord till mitt liv igen :-*

2009-12-01 @ 16:27:34
Postat av: Emma

Woho!

Jag blir glad av att du är glad :) Snart ses vi min lilla plutt! :) Massor med pussar och kramar

2009-12-01 @ 16:44:19
URL: http://namnnil.blogspot.com
Postat av: Mille

Välkommen tillbaka... ser fram emot att läsa mer!

Längtar till julen, då ses vi ju.

Kram

2009-12-01 @ 19:00:31
URL: http://lilarummet.blogg.se/
Postat av: defekta tandköttet

..nämen ser man maltis på listan? tjohoo, bokas så fort du har jobb!

2009-12-02 @ 00:08:50
URL: http://natahpatta.blogg.se/
Postat av: Vicia

Ååå härligt att ha Dig tillbaka min Petri och jag måste bara säga att detta var ett härligt inlägg =) Tack för en fin födelsedag <3



Buzka Peterka

2009-12-02 @ 13:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0