Kvällstankar

Det är intressant det där med hur ens liv kategoriseras och tematiseras efter ens livssituation. Det specifika exemplet kan göras vid att jag under tre år endast tänkte på Karlstad och hur lyckligt och utvecklande det kändes att bo där (givetvis tänker man på annat också men jag menar i det stora hela). För ett kort tag sedan kunde jag inte tänka på annat än att jag skulle lämna Karlstad och nu både tänker och andas jag jobb, jobb, jobb. Hela min tankeverksamhet går åt till "Hur ska jag skriva detta CV?", "Undra när jag kommer att få ett jobb", "Har du sökt detta jobb?", "det här jobbet verkar jätteroligt", "det här jobbet har för avancerade kvalifikationer", "Undra om Malin sökt detta?", "Jag vill också ha ett jobb" och så vidare.

Nu har jag ägnat en större del av dagen åt att söka olika sorters jobb (samt knipsat).

Undra om det ger någon utdelning
?



Vill passa på att gratta följande stjärnor

Emma - Anställd på Arbetsförmedlingen som arbetsförmedlare

Louise - Anställd på Gröna Lund som rekryterare

Åsa - Anställd på Arbetsförmedlingen som jobbcoach

Axel - Anställd på Student&Workers som rekryterare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0