Slovakientripp i bilder

Vårt kök


Jag i vår gigantiska hall
(syns inte här men jag står i mitten av hallens längd)


TANDKRÄMS-bilden


Frukost


"Man at work"

Jag och Fnatt och en till

Fnatt på stranden vid den lilla insjön Zlaty Piesky

Och jag med

Vati i folkvimlet


Lunch i vår lägenet

Fnatt och jag, återigen vid Zlaty Piesky
(inte alls ngn skillnad i nyans)

En underbar bokskog på väg till slottet "kommer ej ihåg vad det heter"

Påfåglar på slottet

Albino i slottsvalvet (ser nästan ut som ett spöke)

Utsikt

Mutti och jag
(det här stället var det skönaste av alla i värmen då det fläktade alldeles underbart och jättevacker musik strömmade ut från slottshögtalarna)

Påfågel igen
(är ganska nöjd med denna bild)

Detta är 21.00 i Bratislava

Ungern - Masonmagyaravar

Lunch i Ungern. Fantastiskt gott!!!

Masonmagyravar - även känd som den stad med flest tandläkare per invånare, närmare bestämt 350 tandläkare på 30000 invånare. Helt sjukt. Tandläkarskyltar ÖVERALLT. Pappa kände sig hemma.

Kvällsavslut i Bratislava med Viva Musika-festival. Levande opera och champagne på torget. Om man tittar på den övre scenen där kören står ser man även en av Slovakiens mest framträdande konstnärer måla en tavla mitt under konserten

I jakt på mer mat :)

Och så på väg hem igen. Fnatt och jag och Mutti och Vati boardade planet först eftersom vi hade prioritybiljetter pga min flygrädsla. Tack mamma!


Och tack hela familjen för en alltid lika trevlig semester!
I love you!

Kommentarer
Postat av: natah

vill oxå åka.. :( MEN de får ja förhoppningsvis snart

2009-07-28 @ 19:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0