God morgon från mig och Montessori

Hej och god morgon!

Jag sitter i soffan och läser om Maria Montessori - en självförverklingandets pedagog! Hon var en riktig kvinna som både ville och kunde gå mot strömmen och utbilda sig till läkare. Detta fick hennes familj att skämmas, hon skulle ju bli lärare! Inte förrän hon som medicinie kandidat höll sin första, och briljanta, föreläsning kom familjen till försoning.

Håhåjaja säger jag bara. Vad skulle mina föräldrar ha tyckt om att jag utbildade mig till personalvetare med dröm att bli chef om vi levde i det sena 1800-talets Italien?

Såhär skulle jag mest troligt ha sett ut under mitt 1800-talsleverne när jag funderade över den frågan


Kommentarer
Postat av: natah

Jag vet!! hur jobbigt kommer det inte att bli för mig? stackars sate!! :D

2009-09-26 @ 18:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0