Det började redan i magen

När jag låg i mammas mage gjordes vår första resa tillsammans. Och sen fortsatte det ...

Detta inlägg tillägnas resandet, min familj och andra härliga resepartners samt som en reminder till mig själv om hur lycklig jag fått vara på så många olika platser!

Den första resan gjordes när jag var tre år gammal (och lilla Fnatt skulle fylla två). MEXIKO. Tre veckor i värmen, brända fossingar och sandstorm på Solpyramiden. Hemkommen med Salmonella. Inlagd på Sachsska Barnsjukhus. Det var en härlig resa. (Som ni kanske förstår kommer jag inte ihåg så mycket utav den och min ironi är endast ironi, jag vet att vi hade det underbart)

Vidare i livet - Finland, Danmark; Bornholm, Tyskland med Hansapark och den flygande bajskorven (vi döpte en attraktion till det då det var en hot dog som snurrade 360 grader och i och med det skrämde livet ur oss. Dessutom höll lilla Fnatt på att flyga ur sitt säte), Polen (två gånger med familj, klassresa, studytour och kärlekssemester med pojkvän), 2 bilsemestrar genom Polen, Tyskland, Frankrike, Tjeckien, Slovakien, Österrike, Ungern, Italien, Andorra, Kroatien (med holmqvistarna).

Fler gånger, med familjen - Italien; Toscana och vid Gardasjöns område, Grekland; Lefkas (med Holmqvistarna), Kreta och Kos, Tyskland; överallt, Polen; G´dansk, Sopot, Krakow, Warszawa och genom landet, Spanien; Mallis, Costa del Sol och Barcelona, Turkiet; Marmaris, Antalya (med Lindgrens) och Istanbul.

Tre-länders-semestrar (icke med bil):


Spanien - Gibraltar - Marocko

Bratislava (som var hur underbart som helst och inte alls som den där filmen folk brukar prata om) - Ungern - Österrike

Med vänner
:


Turkiet; Side med Natah, Johan och Ohlsson

Bulgarien; Sunny Beach med Natah, Evelina och Sofia

Norge; Oslo med Emil

Estland; Tallinn med Jon

Grekland; Samos med Natah

Skidsemetrar:

Hovfjället, Idre, Idre, Åre

Under studietiden - minde pengar, kortare resor:

Östersund, Skövde, Varberg/Falkenberg, Tallinn, Warszawa, Flen, Oslo, 2xSjöslaget, Kolmården, Grythyttan

Italien; Sienna - jag var livrädd (och svettig) pga höjden



Istanbul; Fnatt framför den blå moskén


Fnatt och Jag i Bratislava - ni kanske kan se vem som fick de bra pigmenten


Pappa är rolig i Ungern


Marocko - kan ni se mig och Fnatt?


Gibraltar - alla 4 familjemedlemmar (jag är INTE apan! Dock tyckte fotografen av någon anledning att jag inte platsade på kortet så endast en bit av min tröja syns, till vänster om mamma)


Här är jag!


Jag och Fnatti i Spanien


Finding daddy


Kroatien med Jon och Agneta på bild. Måste varit inne med magtröjor.


Jag och Natah i "sunny" beach


Jag och Emma i Flen


Kusten; jag, Louie och Camilla


Jon, Emil och jag i Oslo


I golfbilen i Polen med Maggan och mamma


Warszawa


Scandinavia, jag och Natah på väg till Polen


Samos; återigen jag och Natah


Östersund - Hotagen


Olle, jag och Johan på en båttur i Side


Jag och älskling i Tallinn


Jag och Johan på väg till Norrköping; Kolmården


Underbara Åre


Party i Skövde


Bellas examen i Grythyttan


Jag och bästa, bästa Jon; Tallinn


Jag; Sjöslaget



TACK för alla lyckliga stunder!

Kommentarer
Postat av: P

Kul med massa bilder:) Ska ut i backen strax.. Hej pÅre;)

2010-01-29 @ 08:29:23
Postat av: Vicia

Va härligt inlägg!! Flera sånna vill jag ha Petri! <3

2010-01-29 @ 09:43:29
Postat av: Ma

många härliga resor har det varit - och hoppas att vi har fler framför oss. Puss ungen min

2010-02-04 @ 21:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0